استفاده از مواد معدنی طیور در صنعت سرم سازی برای رشد استخوان تأیید شد

مواد معدنی طیور برای تمام عملکردهای بیوشیمیایی بدن حیوانات همراه با ایجاد حمایت های ساختاری، تعادل الکترولیت و هموستاز حیاتی هستند.

نیاز به کلسیم (Ca) و فسفر (P) در حیوانات و طیور نسبتاً بیشتر از سایر مواد معدنی است. آنها عمدتاً برای رشد استخوان مورد نیاز هستند.

روی (روی) برای چندین فرآیند فیزیولوژیکی و بیوشیمیایی مانند رشد طبیعی، تولید مثل، بهبود زخم، استخوان سازی، سنتز DNA، تقسیم سلولی و بیان ژن، فرآیندهای فتوشیمیایی بینایی، و تقویت سیستم ایمنی بدن از طریق تکثیر لنفوسیت ها و تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری است.

تولید آنتی بادی  سلنیوم (Se) برای تولید بهینه دام، باروری و پیشگیری از بیماری ضروری است.

با این حال، نقش Se در سیستم های آنتی اکسیدانی داخل و خارج سلولی به وضوح شناخته شده است.

بهبود در درصد تخمگذار پرندگان را گزارش کردند، در حالی که Soni و همکاران. [16] هیچ تاثیری بر تولید تخم مرغ با تغذیه مواد معدنی آلی مشاهده نشد.

علیرغم فراهمی زیستی بهتر مواد معدنی آلی نسبت به همتایان غیر آلی خود، این منابع به دلیل هزینه بالاتر کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

این امر نیاز فوری به منابع زیستی بهتری را برای استفاده به ویژه در تولید طیور برای حفظ محیط زیست بدون تأثیرگذاری بر بهره وری حیوانات یا پرندگان با روشی مقرون به صرفه ضروری می کند.

خوراک

اخیراً، مواد معدنی در اندازه نانو به عنوان جایگزین بالقوه برای پر کردن شکاف در نظر گرفته می‌شوند و به روش‌های زیادی برای تأیید فراهمی زیستی بهتر آنها در حیوانات و پرندگان متنوع آزمایش و آزمایش شده‌اند.

نانوتکنولوژی به موادی با اندازه ذرات در محدوده نانومتر (nm) (کمتر از 100 نانومتر) حداقل در یک جهت اعطا می‌کند و به واسطه ذرات با اندازه نانو (NP)، ساختار آنها خواص فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی جدیدی را نشان می‌دهد و عملکرد.

به دلیل اندازه کوچک آنها، مساحت سطح چین های زیادی را افزایش می دهد و بنابراین تمایل به ایجاد پاسخ های مطلوب زیادی دارند.

خواص شیمیایی و فیزیکی تغییر یافته NP می تواند به طور بالقوه پاسخ های بیولوژیکی را در مقایسه با مواد حجیم آن تغییر دهد.

مطالعاتی در سراسر جهان انجام شده است تا اثرات مفید بیشتری را به عنوان یک افزودنی خوراک در حیوانات و پرندگان نشان دهد، اما هنوز فناوری نانو در بخش دامپروری در مراحل ابتدایی خود قرار دارد.