با شیره خرما و کلوچه خرمایی عمر نوح داشته باشید

چگالی ظاهری با پر کردن مواد در یک سیلندر مدرج تا علامت 100 میلی لیتر تعیین شد. سیلندر مدرج

توزین شد و چگالی ظاهری (VB) به عنوان نسبت وزن نمونه به حجم کالری کلوچه خرمایی نمونه محاسبه شد (Alanazi, 2007a).

سپس سیلندر مدرج توسط تستر تراکم Tapped (Erweka، Type SVM 102) تا حجم ثابت ضربه زده شد.

چگالی شیر (VI) به عنوان نسبت وزن نمونه به حجم نهایی (ثابت) نمونه محاسبه شد.

همانطور که در مطالعه قبلی ما نشان داده شده است، تغییراتی که در آرایش بسته بندی در طول فرآیند ضربه زدن رخ می دهد، به عنوان شاخص کار (I) بیان می شود.

آزمون سه بار تکرار شد و مقادیر میانگین کالری سوهان محاسبه شد، زاویه سکون یک روش رایج برای بیان خصوصیات جریان پودر و گرانول است.

به سادگی با استفاده از یک قیف شیشه ای و یک کاغذ نمودار اندازه گیری شد.

شیره

(عبدالرحمن و آلانازی، 2008b). قیف به قطر 10 سانتی‌متر با ساقه‌ای به طول 5 سانتی‌متر و قطر 1 سانتی‌متر روی پایه آویزان شده بود.

به‌گونه‌ای که فاصله انتهای صاف پایینی ساقه قیف تا سطح کاغذ گراف برابر با 2.5 باشد، کالری شیره خرما سانتی متر قیف تا بالا با هر یک از مواد آزمایش پر شد.

مواد اجازه داده شد تا از طریق قیف بر روی کاغذ گراف جریان یابد، قرائت شعاع (r) در پایه مخروط تشکیل شده توسط پودر روی کاغذ گراف و ارتفاع (h، 2.5 سانتی متر) مخروط امکان تعیین زاویه سکون (0) را به شرح زیر می دهد:

کاهش وزن در هنگام خشک شدن با استفاده از کالری شیره انگور تعادل رطوبت Mettler (Mettler PM 480 Delta Range، سوئیس) تعیین شد.

حدود 5 گرم از هر دانه بندی روی تابه ترازو گذاشته شد، دمای حرارت روی 100 درجه سانتیگراد و حالت زمانی روی 30 ثانیه تنظیم شد که به معنای گرم شدن مداوم نمونه پس از حذف محتوای آب آزاد به مدت 30 ثانیه است.

درصد رطوبت به طور مستقیم خوانده شد (Alanazi, 2007b). آزمایش بر روی هر یک از سه نمونه از گرانول های مورد آزمایش انجام شد و مقادیر میانگین محاسبه شد.

  • منابع:
    1. All About Date Syrup, an All-Natural Liquid Sweetener
  • تبلیغات: 
    1. متابولیت های ثانویه گیاهی خیار
    2. رودخانه ای با داشتن دستبند طلا در روستاهای آفریقا
    3. اثرات سرکه بر روی انسان
    4. چگونگی ساخت مبل های باکیفیت