خارج شدن شیر فلکه کشویی فلنجی از مدار باعث قطع شدن آب چند روستا شد

شیر فلکه کشویی فلنجی ترتیبی گاهی اوقات دارای شیرهای چک هستند که جریان معکوس را از مدار ثانویه به مدار اولیه اجازه می دهند.

با این حال، عمل توالی تنها زمانی ارائه می شود که جریان از مدار اولیه به مدار ثانویه باشد.

در برخی از کاربردها، یک اینترلاک می تواند از وقوع توالی تا زمانی که محرک اولیه به موقعیت خاصی برسد جلوگیری کند. این کار با عملیات از راه دور انجام می شود.

کاربردی ترین اجزا برای حفظ فشار کمتر در یک سیستم پنوماتیکی، شیرهای کاهش فشار هستند.

شیرهای کاهنده فشار معمولاً شیرهای دو طرفه باز هستند که وقتی تحت فشار کافی پایین دست قرار می گیرند بسته می شوند.

دریچه‌های کاهش فشار دارای زیرمجموعه‌هایی هستند: عملکرد مستقیم و عملکرد پایلوت.

شیرهای عمل مستقیم، شیرهای کاهش دهنده فشار هستند که حداکثر فشار موجود در مدار ثانویه را بدون توجه به تغییرات فشار در مدار اصلی محدود می کنند.

این فرض را بر این می گذارد که بار کاری هیچ جریان برگشتی به درگاه شیر کاهنده ایجاد نمی کند، در این صورت شیر بسته می شود.

سیگنال سنجش فشار از مدار ثانویه می آید. این دریچه به صورت معکوس نسبت به شیر تخلیه عمل می کند زیرا آنها معمولاً بسته هستند و فشار را از ورودی حس می کنند.

شیر

هنگامی که فشار خروجی به تنظیم سوپاپ می‌رسد، شیر بسته می‌شود، به جز مقدار کمی گاز که از سمت کم فشار شیر، معمولاً از طریق یک سوراخ در قرقره، جریان می‌یابد.

قرقره در یک شیر کاهنده فشار که توسط پایلوت کار می کند، به صورت هیدرولیکی با فشار پایین دست در هر دو انتها متعادل می شود.

شیر پایلوت به اندازه کافی گاز را تخلیه می کند تا قرقره را طوری قرار دهد که جریان از طریق شیر اصلی با الزامات مدار کاهش فشار برابر باشد.

یک شیر فلکه توالی به گاز و سیال تحت فشار اجازه می دهد تا تنها پس از تکمیل و برآورده شدن یک تابع اولویت اول به عملکرد دوم جریان یابد.

هنگامی که بسته است، یک شیر فلکه توالی اجازه می دهد تا گاز آزادانه به مدار اصلی جریان یابد تا اولین عملکرد خود را تا رسیدن به تنظیم فشار دریچه انجام دهد.

توالی مورد نظر را می توان با اندازه گیری سیلندرها با توجه به باری که باید جابجا کنند به دست آورد.

ابتدا سیلندری که برای حرکت به کمترین فشار نیاز دارد گسترش می یابد. در پایان کورس آن، فشار سیستم افزایش می یابد و سیلندر دوم و غیره را گسترش می دهد.

در بسیاری از کاربردها، محدودیت فضا و نیروی مورد نیاز اندازه سیلندر را تعیین می کند.

در این موارد، دریچه‌های ترتیب‌دهنده برای فعال کردن سیلندرها به ترتیب مورد نیاز استفاده می‌شوند.