خرما کلوته درجه یک ریز

خرما کلیته که به آن خرمای کلوته هم گفته می شود، یکی از معروف ترین انواع خرما های مصرفی در ایران می باشد. رنگ آن در زمان رسیدن، قهوه ای سوخته یا با رنگ بسیار تیره است. این نوع خرما، در کشور های حوزه خلیج فارس و بسیاری از کشور های اروپایی، طرفدار دارد. این نوع خرما در بسیاری از نقاط کشور کشت می شود ولی عمده کشت آن، در شهرستان جیرفت می باشد. در واقع بهترین نمونه خرما کلوته، در جیرفت بهره برداری می شود. خرما کلوته درجه یک، با بهترین کیفیت و بسته بندی، در بسیاری از مراکز فروش انواع خرما، توزیع می شود.

خرما کلوته درجه یک ریز

خرما کلوته

خرما کلوته خرما کلوته علاوه بر خواصی که در بحث رژیم غذایی دارد، قیمت آن نیز با توجه به ظاهر، طعم و ویژگی هایی که دارد، نسبت به سایر انواع خرما، مناسب می باشد. که دلیل آن می‌ تواند استقبال بازار و میزان فروش آن باشد‌. این نوع خرما برای باغداران، از لحاظ اقتصادی کاملا به صرفه تر می باشد که باعث تولید انبوه آن در بسیاری از استان ها شده است. از این رو خرمای تولیدی هر‌ منطقه‌ را با توجه به خصوصیات ظاهری آن در نظر می گیرند. بسیاری از انواع مختلف خرما، با نام همان منطقه شناسایی می شوند. علاوه بر این، طبقه بندی دیگری برای انواع خرما کلوته وجود دارد که طبقه بندی بر اساس کیفیت می باشد.

خرما کلوته درجه یک

خرما کلوته درجه یک خرمای تولیدی در جیرفت، در تمام استان های کشور به عنوان بهترین نوع خرما شناخته می شود. از این رو، استفاده از آن به عنوان محصول صادراتی نیز، در چند سال اخیر، بسیار متداول بوده است. به همین دلیل، تولید کنندگان با استفاده از به روز ترین روش های بسته بندی، سعی در تولید و عرضه بهترین محصول را دارند. در بحث صادرات خرمای کلوته نیز باید یکسری پارامتر ها را مد نظر داشت‌.

مهم ترین بحث در خصوص صادرات محصول، کیفیت آن‌ می باشد. محصولات صادراتی باید به گونه ای باشند که بهترین و‌ مرغوب ترین انواع آن ها جهت صادرات انتخاب شود؛ که هم برای فرایند فروش مشکلی به وجود نیاید و هم زمینه ساز صادرات آینده شود. انواع خرما هم از آنجایی که جز مواد خوراکی است و‌ بحث ماندگاری و تازه بودن آن در اولویت‌ قرار دارد، لذا بسته بندی آن نیز یکی از عوامل مهم می باشد. هر چقدر بسته بندی ساده تر و ایمن تر باشد، به همان میزان جابجایی آن نیز راحت تر‌می شود و در نتیجه هزینه های صادرات نیز کاهش پیدا می کند.

از مهمترین راهکار ها برای کاهش هزینه های صادرات خرمای صادراتی که افزایش قدرت رقابت در بازار های جهانی را نیز در پی دارد شامل این موارد است: صادرات به کشور هایی که هزینه کار در آن ها به نسبت بقیه کشور ها پایین است، کاهش هزینه های تولید؛ به طور مثال کارکنانی که مورد نیاز نیستند حذف شوند، نیرو های فروش در بحث صادرات، مطابق با نیاز مشتریانی که در خارج از کشور هستند به کار گرفته شوند، ایجاد شرایط پرداخت مناسب و به موقع در کمترین زمان ممکن.

از دیگر راهکار هایی که باعث کاهش هزینه های صادرات می شود استفاده مناسب و تا حد امکان از اینترنت، جهت بهره برداری بیشتر در زمینه فروش و جذب مشتری می باشد زیرا باعث کاهش هزینه و زمان مصرفی می شود. نوع خرمای صادراتی نیز بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا هم‌ از لحاظ قیمت و هم از لحاظ کیفیت دارای انواع متفاوتی می‌ باشند.

خرما کلوته ریز

خرما کلوته ریز محصولی که از نخلستان ها جمع آوری می شود، تحت عنوان خرما کلوته با سورت باغی شناخته می شود. این محصول در‌ کارخانجات و کارگاه های بسته بندی، بعد از فرایند تهیه و‌ تولید، با نام های مختلف عرضه می شود. ابتدا باید توجه داشت که اندازه خرما کلوته، حدود ۲ تا ۵ و نیم سانتی متر است. همچنین رنگ آن مابین قهوه ای کمرنگ تا قهوه ای پر رنگ می باشد و اندکی به تیرگی گرایش دارد.

این ها تعیین کننده نوع و‌ کیفیت محصول می باشد. به طور مثال خرما کلوته، هر‌ چقدر اندازه ای متوسط‌ تا درشت داشته باشد، به عنوان خرمای با کیفیت تر طبقه بندی می شود. علاوه بر این ها، نوع ریز آن نیز تحت عنوان خرما‌ کلوته ریز جهت مصارف مختلف، استفاده می شود.

خواص خرما کلوته

خواص خرما کلوته یکی از دلایل محبوبیت و استفاده زیاد عموم‌ مردم از خرما کلوته، کیفیت بالای آن می باشد که در انواع مختلف بسته بندی ها عرضه می شود و در بازار موجود می باشد. این در صورتی است که قیمت آن به نسبت انواع دیگر خرما، بالا تر است اما با این حال دارای میزان تقاضای بسیاری در بازار های سراسر کشور می باشد.

از جمله خواص منحصر به فرد این نوع خرما که باعث استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته، می توان وجود ترکیبات مغذی و پر خاصیتی از جمله فیبر نام برد. فیبر موجود در خرما دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و می تواند ضد سرطان باشد. همچنین به هضم بهتر غذا کمک می کند و عملکرد روده را تسهیل می نماید. قندی که در خرما وجود دارد طبیعی است که باعث تنظیم قند خون و فشار خون می شود و به سلامت عمومی بدن کمک می کند. این عوامل باعث شده است تا این نوع خرما طرفداران بسیاری داشته باشد

خرما کلوته رژیمی

خرما کلوته رژیمی با توجه به این که مراکز تولید و عرضه خرما در ایران متفاوت و‌ پراکنده است، بنابراین انواع خرما کلوته رژیمی، با کیفیت های متفاوت، در بازار موجود می باشد که هر کدام بر اساس نوع و کیفیت منحصر به فردی که دارند، قیمت های متنوعی نیز دارا می باشند. انواع مختلف خرما را بر اساس منطقه جغرافیایی می توان به دست آورد. در کشوری که یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان خرما در جهان به حساب می آید، یعنی می توان ظرفیت بالا و همچنین تولید بسیار بالا و گسترده ای را نیز انتظار داشت؛ البته تنوع و کیفیت را نیز باید در نظر داشت.

اگر نقشه ایران را از لحاظ جغرافیایی به صورت دو‌ نیمه شمال و جنوب از وسط تقسیم کنیم، می توان انتظار داشت که نیمه‌ جنوبی کشور زیر کشت نخلستان های گسترده قرا دارد که مهم ترین عامل، دمای هوا و شرایط تولید خرما می باشد. از مهم‌ ترین انواع خرما که در این مناطق تولید می شود، خرمای کلوته است که در بحث تغذیه و‌ رژیم غذایی، بسیار فاکتور های تعیین کننده دارد.

علاوه بر این ها، خرما‌ کلوته باید از لحاظ رطوبت دارای میزان متعادلی از رطوبت باشد و کاملا خشک نباشد. معمولا کیفیت انواع خرما کلوته را بر اساس همین خصوصیات در‌ نظر می گیرند و هر چقدر محصول به استاندار های کیفی نزدیک تر باشد، قیمت بالا تری نیز برای آن در نظر‌ گرفته می شود. بر این اساس انواع مختلفی از خرما کلوته در بازار موجود می باشد که هر کدام قیمت های متفاوتی دارند.

عکس خرما کلوته

عکس خرما کلوته برای تشخیص و افزایش کیفیت مواد غذایی راه های مختلفی وجود دارد که خرما کلوته هم از این قاعده مستثنی نیست و برخورداری از این پارامتر ها می‌تواند تعیین کننده قیمت آن باشد. چرا که در بحث تبلیغات و کسب رضایت مشتری، مهم‌ ترین موضوع برای جلب اعتماد خریدار، مرغوبیت و‌ کیفیت مناسب محصول به همراه بسته بندی زیبا می باشد. برای تست کیفیت خرما هم یک سری ویژگی ها در نظر‌ گرفته می شود، از جمله طعم و‌ مزه، تمیز بودن محصول و همچنین بسته بندی آن و شکل ظاهری آن؛ که می توان به راحتی خرمای مرغوب را شناسایی کرد.

خرمای بی کیفیت و فاسد نیز دارای نشانه هایی می باشد که با شناسایی این‌ نشانه ها می‌ توان خرمای سالم را از نا سالم تشخیص داد. از جمله مهم‌ ترین نشانه های عدم کیفیت خرما، شکرک زدن می باشد که این مورد نشانه فاسد بودن خرما نیست، بلکه یک‌ نشانه نا مطلوب در شکل ظاهری خرما می باشد که علت آن هم، نگهداری در شرایط نا مناسب است. از دیگر شرایط نا مطلوب برای خرما، رشد مخمر ها و آلودگی های باکتریایی می باشد که باز هم می تواند به علت شرایط نا مناسب نگهداری و دمای محیط باشد.

خرما کلوته هم با توجه به فرایند تولید ‌‌‌‌‌‌‌و بسته بندی، دارای انواع مختلفی می باشد که می توان با توجه به برند و نام آن، محصول با کیفیت را با قیمت های متفاوت خریداری نمود. از مهم ترین و با کیفیت ترین خرما های تولیدی، می توان به خرمای کلوته ارگانیک و خرمای انباری اعلا اشاره کرد که این محصولات با کیفیت در بازار جیرفت به صورت عمده موجود می باشند و در تهیه ارده نیز استفاده می شوند.

این محصولات با ارائه خرمای با کیفیت و‌ تازه، مورد توجه خریداران می باشد. همچنین دارای شرایط لازم‌ برای صادرات خرما به کشورهای دیگر نیز‌می باشند. انواع خرما کلوته بر اساس معیار های مختلفی قیمت‌ گذاری می‌ شود. این نوع خرما همانند سایر خرما ها، توسط تعاونی های روستایی و یا انجمن های تعیین ارزش خرما، قیمت گذاری می شود. در این انجمن ها، مهم ترین ملاک هایی که برای تعیین قیمت خرما در‌ نظر گرفته‌ می شود شامل چندین مورد می باشد که هر کدام دارای شرایط خاصی می باشد. مهم ترین این معیار ها شامل این موارد می باشد: کیفیت خرمای کشت شده بر اساس منطقه تحت کشت، میزان برداشت سالانه محصول و همچنین شرایط عرضه و‌ تقاضا که چه مقدار خرما روزانه به فروش‌ میرسد و مطابق با میزان فروش، عرضه به بازار صورت گیرد.

خرمای کلوته با مغز گردو

خرمای کلوته با مغز گردو فروش خرما کلوته در فروشگاه های معتبر عرضه این محصولات و همچنین بازار جنوب به صورت عمده، صورت می گیرد. این میوه را می توان به صورت جزیی و عمده خریداری کرد و یا در صورت خرید مقدار کمتر از آن، می توان در بسته بندی های زیبا و با کیفیت، آن را خریداری نمود. از دیگر محصولات میوه خرما نوع تزیین شده آن با مغز گردو می باشد، که از آن در محافل مختلف استفاده می شود و بسیار پر طرفدار است.

استفاده از مغز گردو به همراه خرمای کلوته بسیار خوشمزه است و دارای طرفداران بسیاری می باشد. از این رو می توان از آن در مصارف زیادی استفاده نمود. این نوع استفاده هم طرفداران خاص خود را دارد چرا که مصرف آن به همراه به عنوان میان وعده، بسیار خوشمزه و سالم تر‌ می باشد و مزه به خصوصی به همراه دارد.

خرمای کلوته در بازار جنوب، در طعم های مختلفی نیز تولید می شود که همین موضوع باعث شده است تا طیف زیادی از افراد با سلیقه های مختلف، طرفدار آن باشند. این نوع خرما با مناسب ترین قیمت در بازار جیرفت تهیه می شود و در معرض فروش قرار می گیرد. با گسترش فروشگاه های توزیع خرمای با کیفیت، سایت های فروش انواع خرما به صورت مستقیم از تولید کننده راه اندازی شده است که دارای قیمت بسیار مناسبی می باشند.

مراکز فروش خرما‌ در سراسر کشور وجود دارند که انواع خرما کلوته اصل را به صورت عمده عرضه می کنند. از جمله انواع چیپسی، برحی و سطلی؛ که هر کدام ویژگی های خاصی دارند. در این بین نمایندگی توزیع و‌ پخش خرما‌ کلوته اصل و مرغوب به صورت کیلویی ، انواع خرما را به صورت مستقیم و بدون واسطه از تولید کننده به بازار عرضه می کند. این عامل باعث به صرفه بودن قیمت به همراه کیفیت مناسب آن می شود.

برای خرید انواع خرما کلوته با کیفیت های متنوع به صورت عمده، می توان به مراکز معتبر فروش این محصولات مراجعه کرد و خرمای مورد نیاز را به صورت عمده یا جزئی خریداری کرد. با توجه به راه اندازی فروشگاه های آنلاین عرضه کننده انواع مختلف خرما، می توان به صورت اینترنتی اقدام به سفارش محصولات کرد که در زمان و هزینه نیز صرفه جویی می شود. این محصولات با کیفیت درجه یک، به نقاط مختلف جهان نیز صادر می شوند که مهمترین عامل، کیفیت مطلوب آن ها می باشد.

صادرکننده خرما کلوته مغز دار شده در بازار جهانی ، در تولید این محصولات تمام استاندارد ها را لحاظ نموده و سعی کرده است تا مطابق سلایق مصرف کنندگان نمونه های بی نظیری را روانه بازار های داخلی و خارجی نماید. از آنجا که خرما یکی از پرطرفدار ترین محصولات در اکثر کشور ها می باشند، صادر کنندگان توانسته اند با در نظر گرفتن این فرصت مناسب، خرما‌ کلوته اصل را در معرض فروش قرار بدهند.

شرکت صادرات خرما کلوته باکیفیت در تهران بسیاری از مراکز و فروشگاه های تولید مواد بسته بندی در استان تهران وجود دارد که خرما کلوته درجه یک و‌ مرغوب را به صورت جزئی و عمده به فروش می رسانند. به صورتی که می توان از آن برای صادرات هم استفاده کرد. خرمای صادراتی بسته بندی باید دارای کیفیت مناسب و بسته بندی استاندارد باشد که باید بعد از طی‌ کردن مراحل مختلف، هزینه ترخیص کاری آن در نظر گرفته شود. در داخل کشور نیز خرمای تازه و مرغوب به صورت بسته بندی توزیع می شود که حتی می توان در فروشگاه های معتبر، آن را به صورت عمده سفارش داد.