خرما کلوته صادراتی درجه یک رژیمی + قیمت خرید، خواص، کاربرد و مصارف

خرما کلوته از خرماهای مرطوب و یا نیمه مرطوب ایران به شمار می آید و دارای کیفیت مناسب و از ارقام مهم تجاری در ایران محسوب می شود این محصول با توجه به کیفیت بالا و قیمت مناسبی که دارد در بازارهای جهانی دارای طرفداران زیادی می باشد به عنوان یک میان وعده مناسب استفاده می شود خواص خرما کلوته نیز باعث شده تا شهرت زیادی در بازارهای داخلی و خارجی داشته باشد از محصولاتی است که در ماه مبارک رمضان بیشترین فروش را به خود اختصاص می دهد.

خرما کلوته صادراتی درجه یک رژیمی + قیمت خرید، خواص، کاربرد و مصارف

خواص خرما کلوته

خواص خرما کلوته خرما مضافتی دارای طبع بسیار گرم است برای همین برای افرادی که دارای طبع سرد هستند مصرف آن مناسب است ولی افراد گرم مزاج بهتر است آن را کمتر و به صورتی که برایشان مشکل ساز نشود مورد استفاده قرار هند این محصول دارای مواد معدنی و آهن فروان می باشد برای همین برای افرادی که دچار کم خونی و کمبود آهن می باشد مصرف متعادل و هر روزه آن مناسب است .

دارای ویتامین های گروه آ، بی و سی می باشد که علاوه بر اینکه برای سلامتی پوست و مو مفید است برای افرادی که دچار ضعف جسمانی می باشند مناسب است برای زخم های داخلی و مشکلات گوارشی مفید است 4 عدد از این خرما حدود 120 کیلو کالری دارد. از خواص شناخته شده این محصول می توان به:

آرامش دهنده اعصاب، درمان دیابت، پیشگیری از سرطان، درمان بیمایری های گوارشی و درمان پوکی استخوان، به خاطر مقدار زیاد آنتی اکسیدان و مواد مغذی باعث سلامتی قلب می شود،جوان سازی پوست و جلو گیری از ریزش مو و رشد مو، برای سلامتی کبد و سم زدایی کبد، برای سلامتی چشم، باعث تقویت حافظه و افزایش هوش جنین در رحم مادر و زایمان آسان،باعث تقویت لثه و دندان در کودکان، برای درمان زخم معده و معده درد، برای درمان اسهال، برای درمان بواسیر، درمان آلزایمر، برای درمان انگل روده در کودکان، درمان سرماخوردگی و گلو درد باعث کاهش چربی خون، برای درمان زردی و یرقان در نوزادان اشاره کرد.

امروزه به خاطر توسعه جوامع و درگیری های و مشکلات زیاد مردم و همچنین بالا بودن ساعات کاری در طول شبانه روز یکی از بهترین میان وعده های بی درد سر به شمار می آید که هم جای کم را اشغال می کند و هم تمامی ویتامین های بدن را دارا می باشد و دارای انرژی زیادی است دارای ارزش غذایی بالایی است و می توان با مصرف متعادل آن نشاط و سر زندگی را به دست آورد.

کاربرد و مصارف خرما کلوته

کاربرد و مصارف خرما کلوته خرما جنوب کلوته از نوع نیمه مرطوب است و بیشتر برای ماه رمضان در سر سفره های افطاری خود نمایی می کند چون دارای انواع ویتامین ها است، برای افطار مناسب و به عنوان یک میان وعده در سایر فصول سال مورد استفاده قرار می گیرد.

از آن برای درست کردن انواع شیرینی ها و کیک های خرمایی چون دارای شیرینی مناسبی است استفاده می کنند همچنین از شیره این محصول برای درست کردن انواع نوشیدنی و الکل های صنعتی استفاده می کنند در صنعت دارو سازی به عنوان دارو های رژیمی و تقویتی مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر آن از شیره خرما نیز برای درست کردن انواع نان ها و غذاها در فصل زمستان استفاده می کنند این محصول را بعد از شستشو برای مصرف میان وعده، پیش غذا بعد از بیرون آوردن هسته به صورت های قطعه قطعه شده، خرمای بریده بریده شده و خمیر خرما مورد استفاده قرار می دهند.

در بیشتر مراسم عزاداری از عزاداران با این نوع خرما پذیرایی می شود برای افراد پر تردد و ورزشکار یک میان وعده و یا عصرانه به شمار می آید.

در مناطق کوهستانی در فصل زمستان برای اینکه افراد احساس گرما کنند از غذاهایی مانند حلوا خرما، تخم مرغ با خرما استفاده می کنند از خرما شیره تهیه می کنند که می تواند در مصارف شیرین پزی به جای شکر مورد استفاده قرار گیرد علاوه بر آن از شیره این محصول در مصارف دارویی و خانگی نیز زیاد استفاده می کنند به جای مربا می توان آن را استفاده کرد در خیلی از مناطق برای از بین بردن سردی بعضی از غذاها مانند ماست از شیره خرما در داخل ماست استفاده می کنند.

خرما کلوته صادراتی

خرما کلوته صادراتی ایران یکی از کشورهایی است که دارای میوه های چهار فصل می باشد و هر ساله مقدار زیادی از این محصولات به سایر کشورها نیز صادر می شود از جمله می توان خرما کلوته را نام برد که هرساله ارز، زیادی را از راه صادرت، به کشور ما اختصاص می دهد این محصول به خاطر طعم و قیمت مناسبی که دارد متقاضیان خارجی زیادی در خارج از کشور دارد و به کشورهایی مانند آلمان، مالزی،ترکیه، سوریه و پاکستان صادر می شود.

کشور ما از جمله تولید کنندگان عمده این محصول به شمار می آیند خرما علاوه بر اینکه دارای مصرف خوراکی می باشد دارای مصارف دارویی نیز می باشد خرما کلوته توانسته با طعم و بافتی که دارد علاوه بر جذب مشتری در بازارهای داخلی، طرفداران زیادی را در خارج از کشور به خود جذب کند چون این خرما از سایر خرما ها درشت تر است نمونه خوبی برای صادرات به شمار می آید.

بیشتر در بسته بندی های 2 تا 3 کیلویی و بسته بندی های کوچکتر 400 تا 600 گرمی بسته بندی می شود گاهی وقت ها نیز به صورت های فله ای در بازارهای داخلی عرضه می شود در داخل ایران شرکت های معتبر و شناخته شده زیادی هستند که هر ساله این محصول را به سایر کشورها صادر می کنند.

این شرکت ها سعی می کنند تا این محصول را از کشاورزان به صورت عمده خریداری کنند و پس از مراحل بهداشتی، آن را در بسته بندی های مناسب قرار می دهند و از راه های قانونی آن را به کشورهای خارجی صادر می کنند به خاطر اینکه این محصول در ایران زیاد کاشت و برداشت می شود و امکان تأمین تناژ های بالای این محصول وجود دارد و همچنین قیمت مناسب آن، کیفیت و طعم عالی، حمل و نگهداری آسان و راحت آن از ویژگی های بارز صادراتی بودن این نوع خرما می باشد که هر ساله مقدار زیادی به کشورهای همسایه صادر می شود.

این محصول یکی از پر صادرات ترین انواع خرما و پرمصرف ترین آن در سایر کشورها می باشد فروش این محصول در منطقه ای که این محصول پرورش داده می شود به صورت های مختلف صورت می گیرد.

خرما کلوته درجه یک

خرما کلوته درجه یک خرما کلوته یکی از خرماهای تولیدی در ایران است و از نوع مرطوب به شمار می آید خرما کلوته از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به خرما مضافتی دارد و گاهی نیز با خرما مضافتی اشتباه گرفته می شود خرما کلوته درجه یک دارای گوشتی نرم است و به راحتی در دهان جویده می شود این میوه ابتدا به رنگ قرمز است.

برداشت این محصول در ابتدای شهریور ماه آغاز می شود و تا پایان شهریور ادامه دارد خرما کلوته بیشتر در شهرهای جنوب کشت می شود خرما کلوته درجه یک را می توان در شهرهای جیرفت، و عنبر آباد و استان کرمان مشاهده کرد از زمان کاشت تا زمان باردهی حدود 10 سال نیاز به زمان دارد.

محصول خرما کلوته در بسته بندی های متفاوت در حوزه خلیج فارس به کشورهای اروپایی و آمریکایی صادر می شود از لحاظ اقتصادی ارزشمند ترین خرما در ایران است قد این نوع خرما حدود 2 تا 3 سانتی متر متفاوت است علاوه بر اینکه دارای گوشت و بافت نرمی است دارای مواد معدنی و ویتامین های زیادی است که به عنوان یکی از غنی ترین خرماها به شمار می آید یکی از درشت ترین خرما ها در ایران است و از انواع میان رس می باشد هسته آن سخت و دارای چسبندگی کم است و به راحتی از گوشت خرما جدا می شود.

از ویژگی های خرما درجه یک به طور کلی می توان گفت: به صورت حبه حبه و بدون چسبندگی، کاملا سالم با ماندگاری بالا، کاملا استریل شده، بدون لکه و لهیدگی، کاملا ضد عفونی و عاری از هر گونه آفات می باشد کیفیت این محصول با توجه به محل کشت، زمان برداشت، گرمای هوا و میزان آبیاری مختلف و رنگ آن نیز متفاوت است.

خرما کلوته رژیمی

خرما کلوته رژیمی خرما یک جایگزین مناسب قند برای افراد دیابتی و منبع غنی از مواد معدنی می باشد این محصول یک غذای سرشار از پروتئین است که برای بدن فایده های زیادی دارد و از همه جالب تر اینکه می توان از همین ماده غذایی برای رژیم و کاهش وزن استفاده کرد چون خرما یک غذای بسیار عالی و سرشار از مواد مغذی است برای سلامتی بدن مفید است دارای اسید چرب و فیبر رژیمی است که به کاهش وزن کمک می کند، سموم بدن را از بین می برد، قند خون را تنظیم می کند و باعث کاهش التهاب در بدن می شود.

این ماده شیرین مورد علاقه بسیاری از افرادی که به شیرینی علاقمند هستند می باشد که کالری بالایی هم ندارد خرما حاوی فیبر رژیمی است که به سه صورت به کاهش وزن کمک می کند: اول اینکه فیبر موجود در آن باعث کاهش سرعت جذب غذا در روده بزرگ می شود و فرد برای مدت زمان طولانی احساس سیری می کند و از افت ناگهانی قند خون جلوگیری می کند.

دوم آنکه باعث به دام انداختن چربی می شود و از جذب آن در بدن جلوگیری می کند.

سوم اینکه فیبر موجود در آن به تولید اسید چرب معده کمک می کند و یک غذای خوب برای باکتری های خوب محسوب می شود این باکتری های خوب گوارش را بهبود می بخشند و باعث افزایش سوخت و ساز در بدن می شوند.

همه چربی های بد نیستند و اسیدهای چرب غیر اشباع داخل خرما هم جزء همین چربی های خوب محسوب می شوند که به کاهش التهابات کمک می کند خرما کلوته دارای مقدار زیادی اسید چرب غیر اشباع است که با مصرف آن می توان التهابات را که باعث افزایش وزن می شود را کاهش داد.

علاوه بر آن پروتئین خرما دیر هضم است و فرد برای مدت زمان طولانی احساس سیری می کند و خود باعث کاهش وزن در فرد می شود دارای خاصیت ضد دیابتی است و سطح قند خون همیشه کنترل شده است خیلی از محققین به این نتیجه رسیده اند که خرما باعث تحریک تولید انسولین در بدن می شود با خوردن چند خرما با شیر در روز می توانید برای خود رژیم غذایی داشته باشید.

قیمت خرید خرما کلوته

قیمت خرید خرما کلوته قیمت خرید خرما کلوته بستگی به حجم، کیفیت، نحوه خرید و میزان خرید دارد خرما کلوته درجه یک دارای قیمت بالاتری نسبت به سایر خرماها می باشد همچنین خرید آن در مقدار های زیاد می تواند بر قیمت آن تأثیر بگذارد هر محصولی که به صورت عمده و مستقیم خریداری شود دارای قیمت مناسب تر خواهد بود همچنین می توان با حذف واسطه ها و با خرید اینترنتی از سایت خای معتبر در حال حاضر این قیمت را تغییر داد.

واسطه ها نقش مهی در قیمت خرما و یا هر محصول دیگر دارند خرید مستقیم و غیر مستقیم با حذف واسطه می تواند قیمت خرما را به حد امکان کاهش دهد این محصول در نمایندگی های خرما با قیمت مناسب تر در بازار فروش نیز عرضه می شود.

علاوه بر آن اگر این محصول در سال به صورت فروان کاشت و برداشت شود دارای قیمت مناسب می باشد ولی اگر به هر دلیلی برداشت آن در کشور کاهش پیدا کند قیمت آن نیز تغییر خواهد کرد عواملی مانند شرایط آب و هوایی، سال خشکی، آفت زدگی محصول نیز در قیمت محصول تاثیر گذار می باشد بسته بندی محصول در قیمت آن نیز تأثیر گذار است قیمت خرما فله ای کمتر از قیمت خرما بسته بندی شده می باشد.

علاوه بر آن نحوه بسته بندی نیز در قیمت آن تأثیر گذار است بسته بندی های لوکس و شیک نسبت به بسته بندی های ساده دارای قیمت بالاتر می باشند قیمت ابن محصول در زمان برداشت آن نیز مناسب است چون به صورت فراوان می باشد و در ماه مبارک رمضان که بیشترین استفاده را از این محصول دارند قیمت نیز بالا می رود و دارای بالاترین قیمت است.

قیمت این محصول در منطقه کاشت و برداشت آن نسبت به سایر نقاط کشور مناسب تر است خرمایی که در کرمان خریداری شود دارای قیمت مناسب تر خواهد بود تا خرمایی که در تهران خریداری شود چون این محصول استان کرمان و همان منطقه است پس یکی دیگر ار تاثیرات قیمت بر روی محصول، منطقه تولید آن می باشد.