قیسی مرند موجب پاک شدن میکروب از روده می شود

عملکرد پروتئین های قیسی مرند بخش مهمی از تحقیقات پروتئین مواد غذایی است.

پروتئین های یکی از اجزای اصلی غذایی را تشکیل می دهند که عملکردهای مختلفی را در غذاها انجام می دهند.

از جمله بلوک های ساختمانی ساختاری و تثبیت کننده های رابط، و تامین مواد مغذی ضروری.

و در توسعه محصولات غذایی با ساختارهای پیچیده ای که مزایای تغذیه و سلامت بیشتری را ارائه می دهد بسیار مرتبط است.

مفاهیم جدیدی در تعریف عملکرد پروتئین گنجانده شده است تا نقش پروتئین ها را در پیچیدگی ساختارها و عملکردهای غذایی منعکس کند.

هدف اصلی این فصل این است که جدیدترین پیشرفت‌ها را در مورد مفاهیم و اصول خواص عملکردی پروتئین‌های غذایی، تکنیک‌های مورد استفاده برای توصیف عملکرد پروتئین در دنیای پیچیده قیسی و عواملی که در موارد مطلوب یا مطلوب بازی می‌کنند، برجسته کند.

تحقیقات ارتباط بین اجزای عملکردی قیسی سلامت و تندرستی را ثابت کرده است.

بنابراین، اجزای عملکردی قیسی را می توان به طور موثر در درمان و پیشگیری از بیماری ها به کار برد.

آنها به طور همزمان در مکان های هدف متفاوت یا یکسان با پتانسیل ایجاد مزایای فیزیولوژیکی و ارتقای سلامتی از جمله کاهش خطر ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی عروقی، پوکی استخوان، التهاب، دیابت نوع II و سایر بیماری های دژنراتیو مزمن، کاهش کلسترول خون، خنثی سازی عمل می کنند.

از گونه‌های فعال اکسیژن و رادیکال‌های باردار، اثر ضد سرطان‌زایی، پاسخ قند خون پایین، و غیره.

آنتی اکسیدان ها از جمله پلی فنول ها، کاروتنوئیدها، توکوفرول ها، توکوترینول ها، فیتواسترول ها، ایزوفلاون ها، ترکیبات آلی سولفور. استرول‌های گیاهی و فیتواستروژن‌های سویا فقط در غذاهای گیاهی (غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات) به عنوان مواد شیمیایی گیاهی وجود دارند.

با این حال، پروبیوتیک ها، پری بیوتیک ها، اسید لینولنیک مزدوج، اسیدهای چرب غیراشباع با زنجیره بلند امگا 3، 6- و 9- و پپتیدهای فعال زیستی ثابت کرده اند که اجزای عملکردی به همان اندازه در محصولات حیوانی مانند شیر، فرآورده های لبنی تخمیری و سرما در دسترس هستند.