لوبیا چشم بلبلی فله موجب شکستن استخوان نوجوانی شد

لوبیا چشم بلبلی فله نوعی لوبیا خوراکی است که بیشتر در آفریقا و آسیا و در سایر نقاط جهان به ویژه کشورهای مناطق خشک کشت و خورده می شود.

همچنین گونه‌های مختلفی از لوبیا چشم بلبلی یا لوبیا در سطح جهانی وجود دارد و اگرچه ممکن است معمولاً به آنها لوبیا گفته شود.

اما نام‌های خاص آنها را گذاشته‌اند، این شامل نخود سیاه چشم است که معمولاً به عنوان لوبیا سفید یا قهوه‌ای، لوبیا آدزوکی نامیده می‌شود.

لوبیا چشم بلبلی در اکثر کشورها، به خصوص در آفریقا، منبع غذایی پروتئینی اولیه است و می توان آن را به طور خاص با جوشاندن به صورت لوبیا سفید یا لوبیا فرنی پخت.

در برزیل، لوبیا سیاه را با خورش پخته و سرو می کنند و غذای لذیذ آن به نام فیجوآدا معروف است.

لوبیا چشم بلبلی یا لوبیا را می توان با حفظ ارزش غذایی خود و حفظ ارزش غذایی خود، به درجه های مختلف غذایی از محصولات برای اهداف مختلف تبدیل کرد.

لوبیا

لوبیاها را می توان به آرد معروف به آرد لوبیا آسیاب کرد که در ساخت موی موی (پودینگ لوبیا)، آکارا (گلوله های لوبیا یا کیک) استفاده می شود و می تواند به صورت تجاری به عنوان آرد پخت نیز استفاده شود.

نخود چشم سیاه، همچنین به عنوان لوبیا چشم بلبلی شناخته می شود، یک حبوبات رایج است که در سراسر جهان کشت می شود.

نخود سیاه چشم برخلاف نامش نخود فرنگی نیست، بلکه نوعی لوبیا است.

آنها عموماً رنگ پریده دارند و دارای یک لکه بزرگ سیاه، قهوه ای یا قرمز هستند که شبیه چشم است.
نخود سیاه منبع خوبی از فیبر محلول است که یک ماده مغذی کلیدی برای سلامت دستگاه گوارش است.

در واقع، مطالعات نشان می‌دهد که افزایش مصرف فیبر محلول می‌تواند به افزایش منظم بودن و افزایش دفعات مدفوع در افراد مبتلا به یبوست کمک کند.

تحقیقات دیگر نشان می دهد که فیبر می تواند به جلوگیری از اختلالات گوارشی، مانند رفلاکس اسید، هموروئید و زخم معده کمک کند.

فیبر محلول موجود در لوبیا چشم بلبلی و سایر گیاهان نیز می تواند به عنوان یک پری بیوتیک عمل کند و رشد باکتری های مفید در روده شما را تحریک کند تا به یک میکروبیوم سالم کمک کند.

این باکتری‌های مفید نه تنها از سلامت گوارش حمایت می‌کنند، بلکه نشان داده‌اند که التهاب را کاهش می‌دهند، عملکرد ایمنی را تقویت می‌کنند و سطح کلسترول را کاهش می‌دهند.