مردی با گوشت سگ و گربه به همسایگانش شام داد

یکی از گربه‌های کنجکاو از همه سبقت گرفته است و باعث کاهش قیمت سگ شده و در این روند به یک افسانه دانشگاهی تبدیل شده است.

F.D.C. ویلارد هم به عنوان نویسنده مشترک و هم به‌طور باورنکردنی، به عنوان تنها نویسنده مقالات علمی در زمینه فیزیک دمای پایین منتشر کرده است.

داستان از این قرار است که جک هترینگتون، فیزیکدان و ریاضیدان آمریکایی، نیاز داشت قیمت گربه و استفاده از کلمه سلطنتی “ما” را در مقاله حذف کند، بنابراین گربه خود را به عنوان نویسنده مشترک اضافه کرد.

او که نگران این بود که همکاران نام چستر را تشخیص دهند، یک نام مستعار ساخت: F.D. برای Felis domesticus; C برای چستر؛ و ویلارد به دنبال گربه ای که به او احترام گذاشت.

مقاله مشترک در سال 1975 در Physical Review Letters منتشر شد و حدود 70 بار مورد استناد قرار گرفته است.

وقتی چاپ مجدد رسید، هترینگتون پنجه چستر را مرکب زد و چند نسخه «امضاشده» برای دوستانش فرستاد.

یکی از آنها نزد یک فیزیکدان فرستاده شد که بعداً نقل کرد که همکاران مایل بودند ویلارد را به یک کنفرانس دعوت کنند زیرا “او هرگز در جایی دعوت نمی شود”.

فیزیکدان کپی مقاله خود را که درباره پرندگان زینتی و گربه ها بود به کمیته سازماندهی داد و “همه قبول کردند که به نظر می رسد امضای پنجه گربه باشد”. نه ویلارد و نه هترینگتون دعوت نشدند.

هترینگتون به یاد می آورد: «در مدت کوتاهی پس از آن، یکی از بازدیدکنندگان [دانشگاه] خواست تا با من صحبت کند، و چون در دسترس نبودم، از او خواست با ویلارد صحبت کنم. همه خندیدند و به زودی گربه از کیف بیرون آمد.»

  • منابع:
    1. Cats and academia: a short history
  • تبلیغات: 
    1. برنامه موقت ایالات متحده برای روپوش
    2. محافظ روبالشی هتل پیشرفته
    3. استفاده از لباس زیر بسیار اهمیت دارد!
    4. تقویت سیستم ایمنی با مصرف میوه خشک